W Internecie odnaleźć można liczne wpisy na forach internetowych, które są zamieszczane przez dłużników Getin Noble Banku. Aktywność takich osób wynika z tego, że Bank ten popularnym bankiem detalicznych w naszym kraju. Czego najczęściej dotyczą takie wpisy? Dłużnicy mający problem z regularnym regulowaniem swoich zobowiązań we wspomnianym Banku najczęściej narzekają na sposób prowadzonej windykacji. W szczególności chodzi o windykację telefoniczną. Spotkać można się z opiniami, które mówią o tym, że osoby prowadzące ten rodzaj windykacji nie prowadzą jej zgodnie z zasadami kultury, która powinna dotyczyć wszystkich, a nie tylko zamożnych i spłacających w terminie klientów.
Dyskusja na temat tego artykułu na naszym Facebooku
Polityka prowadzona przez ten Bank pokazuje, że podczas windykacji telefonicznej klienci mający trudności ze spłatą należności nie są traktowani indywidualnie, a więc Bank uznaje, że wszyscy tacy klienci posiadają pieniądze, ale po prostu nie chce im się spłacać należności. Uznać więc można, że Bank traktuje takie podejście jako najbardziej słuszne i nie zamierza zmieniać swojego podejścia.
Warto zauważyć, że pojawienie się kłopotów ze spłatą kredytu to stresująca sytuacja dla każdego kto się w niej znalazł. Dodatkowo telefon z samego rana z działu windykacji powoduje, że dłużnik nie musi pić już porannej kawy, bo ciśnienie zostaje podniesione do odpowiedniego poziomu. Wszystkie rozmowy windykacyjne zaczynają się od konieczności podania daty urodzenia. Dalej dłużnik jest informowany o zaległościach w spłacie kredytu i o tym, że koniecznie musi je uregulować dzisiaj, bo inaczej dojdzie do egzekucji komorniczej. No ale jak osoba, która z przyczyn losowych nie ma pieniędzy na zaspokojenie swoich podstawowych potrzeb związanych z życiem ma tego dokonać. Banku to nie interesuje bo przecież dłużnika „odmawia spłaty zadłużenia do jutra”. To stwierdzenie możemy usłyszeć zawsze podczas takiej rozmowy.
Jak w takiej sytuacji ma się zachować dłużnik? W jaki sposób ma on wytłumaczyć Bankowi, że nie posiada on środków do życia, a co dopiero mówić o spłacie kredytu? Banku to nie interesuje, w jego mniemaniu wszyscy dłużnicy po prostu odmawiają spłaty zadłużenia. Dla niego nie ma takiego czegoś jak brak środków do życia. Jest tylko odmowa spłaty.
No to teraz proszę sobie wyobrazić odwrotną sytuację. Jaką dokładnie? Taką, że to Getin Noble Bank odmawia zapłaty pieniędzy na rzecz dłużnika.
Ze względu na to, że my jesteśmy dużo bardziej empatyczni niż Getin Noble Bank i rozumiemy, że mogą zdarzyć się różne sytuacje losowe, to w pierwszej kolejności wysłaliśmy wezwanie do zapłaty przyznanych prawomocnym wyrokiem sądu kosztów procesu. Równocześnie ze względu na wspomnianą naszą empatię daliśmy dłużnikowi, którym był Bank czas na dokonanie spłaty zadłużenia. Jednakże nasza dobra wola nie znalazła zrozumienia u dłużnika i Bank po wskazanym czasie odmówił zapłaty.
Wydawać się mogło, że taka instytucja, którą jest Bank nie będzie miała problemu ze zorganizowaniem kwoty prawie 10 000 zł w krótkim czasie, jednak rzeczywistość okazała się odmienna. W związku z tym Getin Noble Bank nie powinien dziwić się swoim dłużnikom, że w dużej części – stosując słownictwo Banku – odmawiają spłaty zadłużenia do jutra.
Postawa Banku zmusza nas do podjęcia współpracy z komornikiem, który uda się do jednego z oddziałów Getin Noble Banku w celu egzekucji należności.
Podsumowanie
Jak widać z powyższego bank również może stać się dłużnikiem i również wobec banku może być prowadzona egzekucja komornicza. Dlatego też warto się zastanowić nad tym czy to przypadkiem bank nie jest zobowiązany do zapłaty pieniędzy klientowi, a nie odwrotnie. Jeśli byli Państwo lub są klientami Getin Noble Bank i Bank ten nasłał na państwa komornika to warto przeanalizować taką sytuację. Warto zwrócić się do nas, dzięki czemu możliwe będzie odwrócenie całej sytuacji. Pokierujemy Państwa krok po kroku i pomożemy w całej sytuacji. Zachęcamy do kontaktu.